سرطان 28, 1397 12:41 Asia/Kabul
  • موافقت حماس با طرح آشتی ملی مصر

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از موافقت این جنبش با طرح پیشنهادی جدید مصر درباره آشتی ملی فلسطین خبر داد.

هیات هایی از گروه های فلسطینی با هدف رایزنی با مسوولان پرونده فلسطین در سرویس های اطلاعاتی مصر، پیرامون بن بست روند آشتی ملی  جمعه گذشته به دعوت مصر به این کشور سفر کردند.

«موسی ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی "صفا" با تشریح جزئیات طرح پیشنهادی مصر به این جنبش در زمینه آشتی ملی فلسطینیان گفت: این طرح با تعیین سازوکارهایی برای اجرای آشتی ملی که به بن بست رسیده بود، در مراحل مختلف و با بازه های زمانی مشخص اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه گفتگو و اقدامات جنبش حماس درباره آشتی ملی براساس توافقات قبلی انجام خواهند شد، افزود: این جنبش آمادگی کامل  برای اجرای طرح پیشنهادی مصررا دارد.

عضو دفتر سیاسی حماس با ابراز امیدواری درباره رفتار و اراده واقع بینانه جنبش فتح برای پایان دادن به این برهه از تاریخ ملت فلسطین به ویژه در شرایط فعلی منطقه، تصریح کرد: براساس این طرح، با در نظر گرفتن راه حل هایی برای مسائل مورد اختلاف، تمامی مجازات های اعمال شده علیه نوار غزه به زودی لغو خواهند شد.

به گفته ابو مرزوق، طرح پیشنهادی مصر بر اساس توافق آشتی ملی که سال 2011 در قاهره اتخاذ شده و در بازه های زمانی مشخص و در چند مرحله اجرا می شوند.

کلیدواژه