فراخوان برای مشارکت در تظاهرات‌ حق بازگشت در باریکه غزه؛ فردا (جمعه)
(last modified 1397-04-28T09:55:45+00:00 )
سرطان 28, 1397 14:25 Asia/Kabul
  • فراخوان برای مشارکت در تظاهرات‌ حق بازگشت در باریکه غزه؛ فردا (جمعه)

هیأت ملی برگزاری تظاهرات «بازگشت و شکستن محاصره غزه » عموم ملت فلسطین را به مشارکت در هفدهمین جمعه تظاهرات حق بازگشت با نام «توطئه‌ علیه حقوق آوارگان راه به جایی نخواهد بُرد» فراخواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیأت ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره غزه با تاکید بر ادامه این تظاهرات‌ در غزه، اعلام کرد: تداوم این تظاهرات‌ها بیانگر پایبندی ملت فلسطین به حقوق و اصول ملی خود است.

راهپیمایی مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» از 30 مارس به مناسبت «روز زمین» در نوار مرزی باریکه غزه و سرزمین‌های اشغالی آغاز شده و تاکنون در این تظاهرات بیش از 145 فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و نزدیک به 16 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

خبر دیگر اینکه، پارلمان عربی شنبه آینده نشستی فوق‌العاده را به درخواست کویت و چندین کشور عربی دیگر برای بررسی اوضاع قدس در سایه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد کرد.

خبر دیگر از فلسطین حاکیست، «عاطف ابو سیف»  سخنگوی جنبش فتح با اشاره به علاقمندی این جنبش به تحقق آشتی ملی اعلام کرد: هیاتی از این جنبش طی روزهای آینده به قاهره سفر خواهد کرد تا موضع این جنبش در قبال طرح آشتی ملی مصر را رسما به این کشور اعلام کند.

پس از اعلام مواضع جنبش های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و فتح در قبال تحقق آشتی ملی، قاهره طرحی پیشنهادی در این مسیر را ارائه داد که جنبش حماس موافقت خود با آنرا اعلام کرده است.