سرطان 28, 1397 14:28 Asia/Kabul
  • تصویب نژادپرستانه‌ترین قانون در پارلمان رژیم صهیونیستی

برون مرزی- باوجود اعتراضهای گسترده یهودیان به تداوم طرح نژادپرستانه و تبعیض آمیز «دولت- ملت یهود»؛ کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در رای‌گیری نهایی این لایحه را تصویب و به قانون تبدیل کرد.

به گزارش روزچهارشنبه وبگاه «تایمز اسرائیل»، لایحه جنجالی «دولت - ملت یهود» که تمام فلسطین اشغالی را سرزمینی فقط برای صهیونیست‌ها اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم و همچنین زبان عبری را زبان رسمی آن اعلام می کند با ۶۲ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع در  کنست (پارلمان ) رژیم صهیونیستی تصویب شد. 

این قانون یکشنبه گذشته از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی دچار تغییراتی شد. بدین ترتیب، بندی از این لایحه مبنی بر «ایجاد جامعه‌ای متشکل از مردمانی که آیین و ملیت یکسانی دارند با هدف حفظ اصالت این جامعه» با بند جدیدی مبتنی بر «شهرک‌های یهودی» جایگزین شد.

این قانون علاوه بر اعلام شهر قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، «توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین را ارزش ملی دانسته و برای ارتقای شهرک‌های فعلی و تاسیس شهرک‌های جدید اقدام می‌کند».

هزاران نفر از ساکنان تل آویو در فلسطین اشغالی در اعتراض به لایحه «دولت - ملت یهود» یکشنبه گذشته تظاهرات کردند.

همچنین بسیاری از انجمن های یهودیان آمریکا نیز در اعتراض به این لایحه آن را نژادپرستانه خوانده و خواستار تصویب نشدن آن در پارلمان اسرائیل شدند .

کلیدواژه