اسد 02, 1397 08:19 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان ملل درباره اوضاع نگران کننده در نوار غزه

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه اوضاع باریکه غزه را «فاجعه بار» برشمرد و گفت: این منطقه درآستانه فروپاشی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، «زید رعد الحسین» در نشست «کمیته حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین» در مقر سازمان ملل در نیویورک وخامت اوضاع در باریکه غزه را ناشی از بحران شدید مالی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا»  و محدودیت های اعمال شده علیه غزه از سوی رژیم صهیونیستی دانست.

آمریکا 26 جدی 1396، 65 میلیون دلار یعنی بیش از نیمی از کمک های سالانه خود به این آژانس را با ادعا اینکه شیوه کاری «آنروا» نیازمند «بازنگری جدی» است، تعلیق کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی 17 جدی تاکید کرده بود «آنروا» باید از هم متلاشی و از بین برود.

آنروا در حال حاضر به حدود 5 میلیون و 900 هزار فلسطینی در کرانه باختری رود اردن، باریکه غزه، اردن، لبنان و سوریه خدمات ارائه می کند.

رژیم صهیونیستی از سال 2006 پس از پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات پارلمانی، باریکه غزه را تحت محاصره خود درآورده است و از ورود کالاهای اساسی از جمله سوخت، غذا،  دارو و مصالح ساختمانی به این منطقه جلوگیری می‌کند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین ببه تصویب لایحه نژاد پرستانه «کشور یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اقدام احتمالا به تشدید وخامت اوضاع در سرزمین های فلسطینی منجر خواهد شد.

پارلمان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با وجود اعتراض های گسترده لایحه نژادپرستانه «کشور یهود» را تصویب کرد.

قانون نژاد پرستانه «کشور یهود»، فلسطین را سرزمین صهیونیست ها دانسته و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می کند.