اسد 07, 1397 09:17 Asia/Kabul
  •  تظاهرات ساکنان تل‌آویو در اعتراض به قانون «کشور یهود»

با گذشت ده روز از تصویب قانون نژادپرستانه «کشور یهود» در کنست صهیونیستی، اعتراضات عمومی علیه این قانون نژادپرستانه ادامه دارد.

به گزارش شبکه العالم، صدها نفر از ساکنان شهر تل‌آویو، شنبه شب با تجمع در میدان «هابیما» به تصویب قانون موسوم به «کشور یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

وبگاه صهیونیستی«یدیعوت آحارونوت» نوشت، در این تظاهرات که گروهی از جامعه دروزی های فلسطین اشغالی نیز حضور داشتند، تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی با نوشته‌های «اینجا خانه همه ما است» اعلام کردند که این قانون علاوه‌ بر تبعیض‌ آمیز بودن، تفرقه‌افکنانه و غیرضروری است.

درهمین حال،  شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد:  «زهیر بهلول» عضو عرب کنست (پارلمان) این رژیم در واکنش به قانون نژادپرستانه کشور یهود، استفعا کرد.

زهیر بهلول با بیان اینکه دیگر به کنست باز نخواهد گشت، گفت: کنست نژاد پرست و افراطی مشروعیت ندارد و کنست کنونی به پارلمانی علیه اقلیت عربی و دموکراسی تبدیل شده است. 

کنست رژیم صهیونیستی 28 سرطان، قانون «کشور یهود» را که تمام فلسطین اشغالی را سرزمینی فقط برای صهیونیست‌ها اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می کند، به تصویب رساند.

قانون کشور یهود یکی از ارکان طرح آمریکایی معامله قرن محسوب می شود که توسط دولت آمریکا تدوین شده و روند اجرای آن نیز آغاز شده است. 

 

کلیدواژه