دعوت از مردم یمن برای شرکت در تظاهرات ضد جنگ اقتصادی متجاوزان سعودی
(last modified 1397-05-18T09:03:30+00:00 )
اسد 18, 1397 13:33 Asia/Kabul
  • دعوت از مردم یمن برای شرکت در تظاهرات ضد جنگ اقتصادی متجاوزان سعودی

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، مردم این کشور را به شرکت در تظاهرات میلیونی ضد جنگ اقتصادی دشمن متجاوز سعودی فراخواند.

به گزارش رادیو دری، «محمد علی الحوثی» از مردم این کشور خواست در مخالفت با تلاش دشمن متجاوز سعودی برای نابودی اقتصاد یمن، در تظاهرات میلیونی شرکت و از منافع اقتصادی کشورشان حمایت کنند تا جهانیان صدای آنان را بشنوند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین مخالفت صریح با مسائلی از جمله تحمیل پدیده گرسنگی و گرانی مواد غذایی را از اهداف این تظاهرات بزرگ دانست و گفت، این پدیده ها نتیجه جنگ اقتصادی متجاوزان سعودی، آمریکایی، اماراتی و همپیمانان آنها است.

«محمد عبد السلام» سخنگوی انصار الله یمن نیز گفت، مسوولیت کاهش ارزش «ریال یمن» و پیامدهای وخامت بار آن برای مردم این کشور برعهده رژیم آل سعود و هم پیمانان آن خواهد بود.

پیشتر برنامه جهانی غذا در گزارشی با هشدار درباره وضعیت انسانی بسیار اسفناک، فقدان امنیت غذایی 18 میلیون یمنی و محاصره این کشور تاکید کرده بود، میانگین سوء تغذیه کودکان یمنی بالاترین نسبت در جهان را دارد و گرسنگی در این کشور رقم بی سابقه ای را ثبت کرده است. 

با گذشت بیش از 3 سال از جنگ عربستان علیه یمن و تحریم همه جانبه و محاصره دریایی، زمینی و هوایی یمن، مردم این کشور در سایه انفعال سازمان ملل با بحران‌های شدید انسانی دست و پنجه نرم می‌ کنند.

کلیدواژه