اسد 20, 1397 07:01 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: میلیون ها یمنی از «گرسنگی» رنج می برند

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن روز جمعه اوضاع انسانی در این کشور را فاجعه بار خواند و تصریح کرد در حال حاضر بیش از هشت میلیون نفر در یمن از «گرسنگی شدید» و بیش از هفت میلیون نفر دیگر از «سوء تغذیه» رنج می برند.

به گزارش رادیو دری، «لیزا گراندی» Lise Grande تصریح کرد  دیگر زمان آن رسیده است که جهان در کنار مردم یمن بایستد و با آنها اظهار همبستگی کند.

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن همچنین حمله روز پنجشنبه جنگنده‌های سعودی به یک دستگاه اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی را محکوم کرد و گفت: آنچه که در «ضحیان» رخ داد حادثه ای وحشتناک و غیر قابل قبول بود.

جنگنده‌های رژیم متجاوز سعودی روز پنجشنبه اتوبوس حامل کودکان یمنی را در شهر «ضحیان» استان صعده هدف قرار دادند که بر اثر آن 55 کودک کشته و 77 نفر دیگر زخمی شدند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.