اسد 22, 1397 11:38 Asia/Kabul
  • هلاکت مزدوران متجاوز سعودی در ساحل غربی یمن

ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیاتی موفقیت آمیز ۱۰ مزدور متجاوز سعودی را در جبهه «جبل النار» در ساحل غربی به هلاکت رساندند و یا زخمی کردند.

به گزارش المسیره؛ بر اثر خنثی سازی حملات مزدوران سعودی به سمت مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه «الدریهمی» در ساحل غربی نیز، شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین در شهر مرزی «جیزان» در جنوب عربستان موفق شدند تعدادی از خودروهای نظامی متعلق به متجاوزان سعودی را منهدم کنند.

از سوی دیگر،ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل دو مرکزنظامی ارتش سعودی و مزدوران آن را در غرب منطقه «المجازه »دراستان« عسیر»عربستان در اختیار گرفتند و ضمن به هلاکت رساندن شماری از مزدوران متجاوز دو خودروی زرهی آنها را نیز منهدم کردند. 

در همین حال، به دنبال وقوع درگیری شدید میان مزدوران سعودی و اماراتی در جبهه «تعز» در جنوب غرب یمن ۱۱ نفر از هر دو طرف کشته شدند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.