اسد 25, 1397 08:50 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه یمن: حمله به‌یمن جنایت جنگی است

«هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه یمن روز چهارشنبه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان نوشت: تجاوز و محاصره کامل یمن توسط عربستان و امارات، جنایت جنگی در حق بشریت است.

به گزارش ایرنا؛ «هشام شرف عبدالله» در این دو نامه که به «لیزا گراندی» Lise Grande هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن تحویل داده شد، از مقامات سازمان ملل خواست به مسئولیت خود در دفاع از ملت‌ها براساس منشور این سازمان عمل کنند.

وزیر خارجه یمن همچنین تشکیل کمیته مستقل حقیقت‌یاب بین‌المللی را برای تحقیق درباره جنایت کشتار کودکان در ضحیان، شمال یمن خواستار شد.

جنگنده‌های رژیم متجاوز سعودی 9 اوت جاری (18 اسد)  اتوبوس حامل کودکان یمنی را در شهر «ضحیان» استان صعده هدف قرار دادند که بر اثر آن 55 کودک کشته و 77 نفر دیگر زخمی شدند.

«لیز گراندی» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن نیز در این دیدار بر پایبندی سازمان ملل در ارائه هرگونه کمک انسانی به یمن تاکید کرد.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 به یمن حمله و سپس این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.