سنبله 21, 1397 11:06 Asia/Kabul
  • انصراف آلمان از حمله احتمالی به سوریه

وزیر امور خارجه آلمان گفت، مشارکت نیروهای نظامی این کشور در حمله به سوریه بعید است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، "هایکو ماس"  وزیر امورخارجه آلمان افزود، این کشور در خصوص مشارکت نیروهای آلمان در حمله احتمالی به سوریه با در نظر گرفتن قانون اساسی و قوانین بین المللی تصمیم خواهیم گرفت.

کمیته خدمات علمی پارلمان آلمان (بوندستاگ) روز سه شنبه در گزارشی مشارکت ارتش این کشور در حمله احتمالی به سوریه را مغایر با قانونی اساسی آلمان عنوان کرد.

در گزارش کمیته خدمات علمی پارلمان آلمان تاکید شده است مشارکت ارتش این کشور در حمله نظامی احتمالی علیه نظام سوریه به بهانه حمله شیمیایی در این کشور مغایر با قوانین بین المللی و قانون اساسی آلمان است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز با مشارکت ارتش این کشور در چنین عملیاتی مخالفت کرد.

وزارت دفاع روسیه 25 اوت اعلام کرد آمریکا، بریتانیا و فرانسه خود را برای اجرای سناریوی جعلی حمله شیمیایی با همدستی تروریست ها در ادلب به منظور متهم کردن ارتش سوریه و به دنبال آن حمله به این کشور، آماده می‌کنند.

آمریکا - فرانسه و بریتانیا، پیشتر نیز (14 آوریل 2018) به بهانه واهی استفاده دمشق از سلاح شیمیایی به سوریه حمله کرده بود.

آمریکا و متحدانش بشدت نگران شکست تروریست ها در سوریه هستند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه