یمن: ترامپ و هم‌پیمانانش، عامل کشتار در حدیده هستند
(last modified 1397-06-22T12:47:43+00:00 )
سنبله 22, 1397 17:17 Asia/Kabul
  • یمن: ترامپ و هم‌پیمانانش، عامل کشتار در حدیده هستند

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، عربستان و امارات را مسئول کشتار ساکنان الحُدیده دانست.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن روز پنجشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به جنایات ائتلاف متجاوز به یمن در الحدیده تاکید کرد: این جنایات، تلاشی ناامیدانه برای منحرف کردن نگاه ها از اقدام علنی ائتلاف متجاوز در نقض قوانین بین‌المللی، به راه انداختن جنگ اقتصادی و محاصره ظالمانه یمن هستند.

الحوثی با تاکید بر این‌که یمنی‌ها هیچ‌گاه زیرِ بارِ اشغالگری و تجاوز آمریکا، عربستان، امارات نمی‌روند، افزود: متجاوزان به بازداشت‌شدگان یمنی تعرض و آنان را شکنجه و حقوق بشر را نقض کردند و کودکان، زنان و غیرنظامیان یمنی را به قتل رساندند.

در همین حال؛ به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، دولت آمریکا با وجود جنایت‌های سعودی‌ها در حق ملت یمن، ده فروند بالگرد پیشرفته به ریاض تحویل داد.

حمایت‌های دولت آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی به یمن درحالی است که حمله این ائتلاف به سرکردگی عربستان و امارات از مارس 2015، تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

همچنین در حمله چهارشنبه‌شب جنگنده‌های متجاوز سعودی به حومه استان الحُدیده در غرب یمن، 15 شهروند یمنی کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند.

کلیدواژه