میزان 01, 1397 16:46 Asia/Kabul
  • اتهام آصف علی زرداری رئیس جمهورپیشین پاکستان به همکاری با آمریکا

آصف علی زرداری رئیس جمهور پیشین پاکستان به همکاری با آمریکا متهم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دادگاه عالی پیشاورشکایت مربوط به همکاری «آصف علی زرداری» و مشاوررئیس حزب مردم  پاکستان را با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا ثبت کرد.

در متن این شکایت آمده است، زرداری یک هفته قبل از عملیات نظامی آمریکا برای کشتن «اسامه بن لادن» سرکرده معدوم  شبکه  تروریستی القاعده به این کشور سفر کرده بود و کاملا در جریان این حمله نظامی بود.

وی با مخفی کردن اطلاعات به دست آمده باعث به خطر افتادن امنیت پاکستان شد و نیروی هوایی این کشور نتوانست به سرعت مانع تجاوز نظامی آمریکا شود.

در متن این شکایت آمده است خیانت آصف علی زرداری به پاکستان  باعث رد صلاحیت او می شود و او باید از نمایندگی در پارلمان نیز استعفا دهد.

این شکایت پس از آن ثبت شد که سازمان بازرسی پاکستان  درخصوص  عملیات غیر قانونی آمریکا در خاک پاکستان اعتراض  و اعلام کرد، برخی مقامات پاکستان از این حمله اطلاع داشتند.

  نظامیان ویژه  آمریکا در  2می سال 2011 (12 ثور 1390) عملیاتی را در منطقه ایبت آباد در صد کیلومتری اسلام اباد پاکستان انجام داده و مدعی شدند که طی آن اسامه بن لادن کشته شده است.

این حمله تبعات فراوانی برای پاکستان داشت و اسلام آباد هنوز هم از سوی آمریکا و همپیمانانش به همکاری و پناه دادن به تروریست ها متهم است.

 دولت اسلام آباد هرگونه همکاری با بن لادن و دیگر تروریست‌ها را رد کرده  است.