وزیر صهیونیست، شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت را به قتل تهدید کرد
(last modified 1397-07-24T05:02:07+00:00 )
میزان 24, 1397 09:32 Asia/Kabul
  •  وزیر صهیونیست، شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت را به قتل تهدید کرد

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی ،فلسطینیان شرکت کننده در راهپیمایی حق بازگشت را به قتل تهدید کرد.

راهپیمایی حق بازگشت فلسطینیان از سی‌ام  مارس 2018 (10 حمل 1397) با هدف پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و شکست محاصره باریکه غزه آغاز شده است.تاکنون، حدود 200  فلسطینی در این راهپیمایی به ضرب گلوله‌ نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از  21 هزار  نفر زخمی شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی  روزدوشنبه با اشاره به  گسترش راهپیمای حق بازگشت  در نوار مرزی باریکه غزه با سرزمین های اشغالی 1848 و افزایش پرتاب بالن های آتش زا از نوار غزه به سوی شهرک های صهیونیست نشین گفت: هر جوان فلسطینی ساکن نوار غزه که قصد عبور از مرزها و نفوذ به سرزمین های اشغالی را داشته باشد زنده نخواهد ماند.

در شرایطی که آمریکا و اسرائیل و برخی از حکام عربی درصدد تغییر معادلات بین‌المللی به نفع رژیم صهیونیستی در قالب معامله قرن بودند، فلسطینی‌ها با اتکا به ظرفیت‌های مختلف مقاومت ازجمله راهپیمایی بازگشت عملا" جبهه جدیدی را برای مقابله با توطئه‌ها علیه فلسطین گشودند.

براساس طرح آمریکایی موسوم به « معامله قرن » ، اسرائیل مسئولیت امنیتی بخش اعظم کرانه باختری و گذرگاه های مرزی را در اختیار می گیرد و تنها محله های عربی قدس شرقی به کشور فلسطین ملحق می شود و غزه به شرط موافقت حماس با خلع سلاح، با کشور جدید فلسطین ادغام می شود.

 

کلیدواژه