عقرب 03, 1397 19:19 Asia/Kabul
  • اعتراف دادستان سعودی : قتل خاشقجی با نیت قبلی انجام شده است

دو روز پس از آنکه ترکیه فاش کرد قتل 'جمال خاشقجی ' روزنامه نگار مخالف سعودی با طراحی قبلی انجام شده است، دادستان سعودی هم گفت: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد متهمین با برنامه ریزی قبلی اقدام به قتل این روزنامه نگار کرده اند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «سعود بن عبدالله المعجب» دادستانی عربستان گفت، تحقیقات تا رسیدن به حقیقت و سپردن عاملان این قتل به دست عدالت ادامه خواهد یافت.

المعجب اضافه کرد تحقیقات از متهمین با استفاده از اطلاعاتی که از سوی کمیته مشترک سعودی – ترکی به دست آمده است ادامه خواهد یافت.

اظهارات دادستان سعودی در حالی است که یک مقام رژیم سعودی هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود بعد از فریاد زدن های جمال خاشقجی یکی از عوامل قتل اقدام به گرفتن دهانش کرده و او خفه شده است.

'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه سه شنبه گذشته با فاش کردن جزئیات قتل 'جمال خاشقجی' روزنامه نگار منتقد آل سعود گفت  همان طوری که اعلام کرده ایم درباره پرونده قتل و جنایت علیه خاشقچی ساکت نخواهیم ماند و باید عاملان این قتل در ترکیه محاکمه شوند.

خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی ۲ اکتبر  پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و عربستان سعودی ۱۸ روز بعد از ناپدید شدن «جمال خاشقجی» اعلام کرد وی داخل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است.

کلیدواژه