هلاکت شماری از مزدوران سودانی در جنوب عربستان
(last modified 1397-08-05T04:14:31+00:00 )
عقرب 05, 1397 08:44 Asia/Kabul
  • هلاکت شماری از مزدوران سودانی در جنوب عربستان

در عملیات ارتش و نیروهای مردمی یمن در مرزهای جنوب عربستان ، شماری از مزدوران سودانی به هلاکت رسیدند.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، منابع نظامی یمن جمعه شب اعلام کردند، ارتش و نیروهای مردمی یمن ده ها مزدور سودانی وابسته به نیروهای ائتلاف عربی متجاوز به یمن را در نزدیکی گذرگاه «جمارک» در محور مرزی حَرَض و جیزان به هلاکت رساندند.

در همین حال  یگان موشکی ارتش یمن محل تجمع مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن در منطقه المعافر در استان تعز در جنوب  غرب این کشور را هدف قرار دادند که  بر اثر آن شماری از مزدوران سعودی زخمی شدند.

پیش از این نیز ارتش و کمیته های مردمی یمن سه فروند موشک به محل تجمع نظامیان عربستانی در الخوبه استان جیزان در جنوب عربستان، شلیک کردند. 

از سوی دیگر، «لیز گراندی» Lise Grande هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در  یمن خواستار باز نگاه داشتن همه بنادر برای واردات مواد غذایی و دارو به این کشور شد.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 به یمن حمله و سپس این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است. ائتلاف متجاوز سعودی  با ادامه محاصره یمن مانع از ورود  کشتی های سوختی و هواپیماهای حامل کمک و دارو به بنادر و فرودگاه های یمن می شود و این کشور را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

کلیدواژه