عقرب 25, 1397 11:42 Asia/Kabul
  • عریقات خطاب به جامعه بین‌الملل: به اشغالگری‌های اسرائیل پایان دهید

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین از جامعه بین الملل خواست، استقلال فلسطین را به صورت واقعیتی ملموس عینیت ببخشند و به اشغالگری‌های اسرائیل پایان دهند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز اعلام سند استقلال فلسطین ( 15 نوامبر) تاکید کرد: جامعه جهانی باید به وظیفه سیاسی، قانونی و اخلاقی خود عمل و از طریق تشکیل واقعی کشور فلسطین به پایتختی قدس اعلام استقلال فلسطین را به واقعیتی ملموس تبدیل و راه حل عادلانه برای مشکل پناهندگان پیدا کند.

"عریقات" همچنین آزادی فوری همه بازداشت‌شدگان و مجبور کردن اسرائیل به پذیرفتن مسئولیت‌های قانونی، سیاسی و اخلاقی و ظلم تاریخی را که علیه مردم فلسطین روا داشته است، خواستار شد.

وی با تاکید بر لزوم بازخواست رژیم اشغالگرقدس گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور دستیابی به استقلال در سریع‌ترین زمان ممکن، در حال ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین و پایان دادن به اختلافات و دودستگی است.

«یاسر عرفات» رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین 15 نوامبر سال 1988 (24عقرب 1367) در الجزایر، تشکیل کشور مستقل فلسطین را به پایتختی قدس اعلام کرد.

کلیدواژه