قوس 11, 1397 18:22 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه یمن: آمریکا عامل کشتار مردم یمن و ویرانی این کشور است

وزیر خارجه یمن در صنعاء تاکید کرد: آمریکا باعث و بانی کشتار مردم یمن و ویرانی این کشور و وقوع بدترین فاجعه انسانی در جهان معاصر شده است.

به گزارش  روز یکشنبه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری سبأ یمن؛ «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن سخنان «ماتیو تولرMatthew Tueller» سفیر آمریکا در یمن  را غیرمسئولانه دانست و تصریح کرد: این سخنان فاقد درایت دیپلماتیک و مسئولانه بود.

«ماتیو تولر» سفیر آمریکا در یمن روز پنجشنبه گذشته با نادیده گرفتن جنگ خانمان‌سوز رژیم سعودی و متحدانش علیه ملت یمن به زعم خود ایران را متهم به  برهم زدن اوضاع در یمن کرد.

وزیر خارجه یمن در ادامه سخنان خود افزود: سفیر آمریکا با این سخنان، خودش را به فراموشی زده که ائتلافِ سعودیِ جنایتکارِ موردِ حمایتِ دولت آمریکا از چهار سال پیش باعث و بانی کشتار و زخمی شدن دهها هزار یمنی شده و با نابود کردن همه ظرفیت های اقتصادی و زیرساختهای یمن  وقوع بدترین فاجعه انسانی را در جهان رقم زده است.

«هشام شرف» همچنین تاکید کرد: اگر مقامات آمریکایی در سخنان خود مبنی بر پایان دادن به تجاوز نظامی به یمن جدی بودند می بایست ائتلاف متجاوز سعودی را با جدیت تحت فشار می گذاشت تا تجاوزش را متوقف کند و از تلاشهای فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در زمینه صلح حمایت می کرد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

کلیدواژه