دلو 19, 1397 11:23 Asia/Kabul
  • تلاش مجلس عراق برای خروج نیروهای خارجی

یکی از فراکسیون های مجلس عراق اعلام کرد، پیش نویس قانون اخراج نیروهای خارجی از این کشور در آینده نزدیک به رأی گذاشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری سومریه نیوز عراق، بهاء الدین النوری، سخنگوی فراکسیون دولت قانون روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه عراق نیازی به حضور نیروهای خارجی ندارد، گفت: پیش نویس قانون اخراج نیروهای خارجی از اینکشور در اوایل فصل جدید قانونگذاری به رأی گذاشته خواهد شد.

النوری گفت: بین بغداد و واشنگتن توافقنامه ای وجود دارد که بر خروج نیروهای آمریکایی صحه گذاشته است و اگر اجرا شود این نیروها باید عراق را ترک کنند.

نماینده مجلس عراق تأکید کرد: بیشتر فراکسیون های سیاسی در مجلس با ادامه حضور نیروهای خارجی مخالفند، در نتیجه انتظار داریم موضع قاطعی در مجلس در قبال حضور این نیروها اتخاذ شود.

سخنگوی فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق تأکید کرد: ما به حضور نیروهای خارجی  نیازی نداریم زیرا نیروهای عراقی توانایی خود را در برقراری امنیت و به دست گرفتن مسئولیت امنیتی آن به بهترین شکل ممکن، ثابت کرده اند.

تاکید این نماینده عراقی بر تلاش مجلس این کشور برای اخراج نیروهای خارجی درحالی عنوان می شود که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در روزهای اخیر بر تداوم حضور نیروهای این کشور در عراق تاکید کرده است.

پنتاگون روز دوشنبه در گزارش خود به کنگره آمریکا ادعا کرد: نیروهای این کشور برای مبارزه با تروریسم، به طور طولانی مدت در عراق باقی خواهند ماند.

کلیدواژه