حوت 09, 1397 15:47 Asia/Kabul
  • درگیری نظامیان هندی و پاکستانی در خط کنترل کشمیر

رسانه ها از درگیری بین نظامیان هند و پاکستان در خط کنترل کشمیر خبردادند.

به گزارش کانال رادیو و تلویزیون اردو سحر، منابع دفاعی ھند امروز اعلام کردند: با گذشت دو روز از حمله هوایی ارتش هند به مقر گروههای تروریستی درخاک پاکستان و همچنین سقوط دو فروند جنگندہ هندی توسط پاکستان تنش های دو کشور تشدید شد و  اوضاع در مرزهای زمینی این دو کشور همسایه در خط کنترل کشمیر نیز متشنج شده است.

براساس این گزارش در جدیدترین درگیری های مرزی بین پاکستان و هند در خط کنترل کشمیر، دو طرف اقدام به تبادل آتش سنگین کردند و تبادل آتش نیز ادامه دارد.

تیراندازی مرزبانان هندی و پاکستانی به خاک یکدیگر و هدف قرار دادن مناطق مسکونی مردم را مجبور ترک از منزل شان کردہ و مردم به جای امن پناہ بردند و همه مدارس تعطیل شد. 

درهمین حال اعلام شد، ساکنان منطقه کشمیر تحت کنترل هند امروز (پنجشنبه) در اعتراض به کشتار کشمیریھا و دستگیری سران کنفرانس حریت در حمله سرکوبگرانه نیروهای امنیتی هند اعتصاب کردند.

به گزارش کانال رادیو و تلویزیون اردو سحر، در پی این اعتصاب تمامی  مغازه ها و مراکز تجاری، بازارو ھمچنین مراکز آموزشی و مدارس کشمیر  تعطیل شد واعتصاب در کشمیر تحت کنترل هند، زندگی مردم این منطقه را مختل کرد.

دیروز نیز  کشمیر تحت کنترل هند شاهد اعتصاب عمومی بود.

 سید علی شاه گیلانی، محمد یاسین ملک و میرواعظ عمر فاروق از سران کنفرانس حریت کشمیر ضمن اعلام اعتصاب عمومی تاکید کردند، دولت هند از طریق اعمال فشار و زور می خواهد مردم کشمیر را سرکوب کند اما هرگز موفق نخواهد شد.

کلیدواژه