حوت 11, 1397 09:54 Asia/Kabul
  • سوریه اقدام انگلیس علیه حزب‌الله لبنان را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه اقدام اخیر لندن در درج نام حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی و ممنوعیت فعالیت حزب‌الله لبنان را در انگلیس محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری ، ساجد جاوید Sajid Javid وزیر کشور انگلیس، روز دوشنبه با این ادعا که جنبش حزب الله لبنان، تهدیدی ضد امنیت انگلیس است از اضافه شدن نام این گروه به فهرست گروه های تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  وزارت خارجه سوریه تصمیم  لندن در تروریستی خواندن و ممنوع کردن فعالیت حزب‌الله لبنان در انگلیس را حاکی از  دشمنی‌ تاریخی آن‌ها با امت عربی دانست و اعلام کرد: این کشورهمواره از شرکت کنندگان  در انواع حملات علیه امت عربی  بوده است.

حزب‌الله لبنان هم طی  بیانیه‌‌ای، اقدام خصمانه لندن مبنی بر درج نام این حزب بعنوان یک قدرت بزرگ سیاسی و مردمی در "لیست تروریسم" را توهین به احساسات و اراده مردم این کشور خواند و اظهار کرد: این اقدام نشان می‌دهد که دولت انگلیس به خاطر راضی نگه داشتن مقامات واشنگتن به دشمنی با مردم منطقه می‌پردازد.

فشارها برای تحریم سیاسی حزب الله، پس از آن بالا گرفت که لابی صهیونیستی در انگلیس در اعتراض به نمایش پرچم حزب الله در راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن، منع فعالیت این گروه را خواستار شد. 

کلیدواژه