حوت 26, 1397 08:54 Asia/Kabul
  • خدمات‌رسانی نیروی هوایی بریتانیا به جنگنده‌های قاتل کودکان یمنی

"مارک لنکستر" Mark Lancaster وزیر نیروهای مسلح بریتانیا روز شنبه اذعان کرد، 282 نفر از پرسنل وزارتخانه تحت امر وی با نیرو‌ی هوایی عربستان سعودی همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، "لنکستر" خاطرنشان کرد، پرسنل نیروی هوایی بریتانیا در حال ارائه خدمات «پشتیبانی مهندسی» و «آموزش‌های کلی» به نظامیان سعودی برای جنگنده های فروخته‌شده توسط لندن به عربستان سعودی هستند.

پایگاه اینترنتی بریتانیایی "میرور" در واکنش به این اظهارات "لنکستر" نوشت،  پرسنل نیروی هوایی سلطنتی این کشور به جنگنده های ائتلاف سعودی که در حال بمباران کودکان یمنی هستند خدمات رسانی می‌کنند.

عربستان با خرید انبوه تسلیحات  از آمریکا و دیگر کشورهای غربی از جمله بریتانیا به کشتار مردم بی دفاع یمن مشغول است.

لندن از آغاز تهاجم عربستان به یمن، مجوز فروش حدود چهار میلیارد پوند تسلیحات به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نظامیان سعودی نقش جدی داشته است.

سازمان های بین المللی و نهادهای حقوق بشری تاکنون بارها از کشورهای حامی رژیم سعودی از جمله بریتانیا خواسته ا‌ند، صادرات تسلیحات به ریاض را متوقف کنند.

سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد، اوضاع انسانی در یمن فاجعه بار شده است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. این جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش،  تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

 

 

 

 

کلیدواژه