حمل 22, 1398 07:38 Asia/Kabul
  • نصرالله: آمریکا دولت تروریستی است

دبیرکل حزب الله لبنان با محکوم کردن اقدام آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا دولتی تروریستی است و در بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه ده ها هزار نفر را قتل عام و به طور دائم از تروریست ها حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان عصر چهارشنبه در سخنانی  به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جایگاهی موثر، تأثیرگذار و تعیین کننده در منطقه قرار دارد، افزود: آمریکا سعی می کند سپاه پاسدران انقلاب اسلامی را هدف قرار دهد که نشان از  ناامیدی و شکست این کشور حامی تروریسم است.
نصرالله تصریح کرد: آمریکا به خاطر منافع رژیم صهیونیستی حقوق همه امت اسلامی را نادیده می‌گیرد و تمام  تسهیلات را در اختیار این رژیم قرار داده است اما در مقابل، مدافعان از خاک، مقدسات و آبرو را تروریسم می‌خواند.
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: محور مقاومت ابزارهای مناسب برای پاسخ به حامیان تروریست ها را دارد و پاسخ دادن به کسانی که مقاومت را تهدید می کنند، وظیفه و حق طبیعی خود می داند.
سید حسن نصرالله با اشاره به جنگ یمن نیز گفت: ملت مظلوم یمن پس از 4 سال جنگ و تجاوزگری از سوی ائتلاف سعودی، قوی تر شده و شکست نظام سعودی توسط یمنی ها، حمایتی برای فلسطین و هر سرزمینِ عربیِ تحت اشغال است. 
دبیرکل حزب الله لبنان افزود: سیاست های تحریک آمیز آمریکا و دخالتهای آن، کشورهای منطقه را تهدید می کند، اما با وحدت و مقاومت باید امنیت و ثبات در کشورهای منطقه را حفظ کرد.

کلیدواژه