ثور 12, 1398 08:59 Asia/Kabul
  • نتانیاهو دوباره از اقدامات ضدایرانی ترامپ تمجید کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب با تمجید دوباره از اقدامات ضد ایرانی "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اسرائیل به دنبال تشدید هرچه بیشتر فشارها به ایران است.

به گزارش خبرگزاری فارس، "بنیامین نتانیاهو" تاکید کرد، خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، اقداماتی است که مورد حمایت قاطع او قرار دارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر نیز از "دونالد ترامپ"، به دلیل تلاش هایش برای اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرده بود.

ترامپ از زمان حضور در کاخ سفید سیاست‌هایی را در غرب آسیا در پیش گرفته که به طور کامل مورد حمایت و خواست رژیم صهیونیستی بوده است.

ترامپ ابتدا در دسامبر 2017، قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت. وی چند ماه بعد نیز از برجام خارج شد و تحریم‌های رفع‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران را احیا کرد. رئیس جمهور آمریکا مارس گذشته هم منطقه "جولان" اشغالی را که براساس قوانین بین‌المللی جزئی از خاک سوریه است، به عنوان بخشی از فلسطین اشغالی به رسمیت شناخت.

ترامپ همچنین دوشنبه 8 آوریل ( 19حمل 1398) در اقدامی وقیحانه و غیرقانونی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار داد و و تحریم‌هایی را علیه این نهاد رسمی نظامی جمهوری اسلامی ایران وضع کرد.

این اقدامات ترامپ با محکومیت گسترده بین المللی مواجه شده است. تنها رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی از ترامپ حمایت می کنند.

محور مقاومت و در راس آن جمهوری اسلامی ایران،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارد.

کلیدواژه