واکنش روسیه به بیانیه تهدید آمیز آمریکا
(last modified 1395-07-08T05:30:33+00:00 )
میزان 08, 1395 10:00 Asia/Kabul
  • گفت وگوی تلفنی وزیر امور خارجه روسیه با همتای آمریکاییش
    گفت وگوی تلفنی وزیر امور خارجه روسیه با همتای آمریکاییش

وزارت امور خارجه روسیه به بیانیه تهدیدآمیز آمریکا مبنی بر قطع همکاری با مسکو در سوریه واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در واکنش به تهدید واشنگتن مبنی بر قطع همکاری با مسکو در سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، در گفت وگوی تلفنی "سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با "جان کری" همتای آمریکایی‌‌ وی، صحبتی از قطع همکاری دوکشور در سوریه نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه بیانیه وزرات امور خارجه روسیه آمده است، لاوروف در این گفت وگوی تلفنی به کری گوشزد کرده که گروهی از معارضان به اصطلاح میانه‌رو در سوریه، به آتش‌بس مورد توافق مسکو - واشنگتن توجهی نکرده و ترجیح داده‌اند که در صف تروریست‌های جبهه‌النصره باقی بمانند.

بر اساس این بیانیه، دیپلمات‌های روسیه و آمریکا درباره روش‌های ممکن برای تأثیرگذاری بر اوضاع شهر حلب، بر اساس اصول آتش‌بس گفت‌وگو کرده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه ی اعلام کرد که کری به لاوروف گفته است واشنگتن مقدمات توقف تعامل با روسیه در سوریه را آماده کرده و اگر مسکو حمله به حلب را متوقف نکند، این همکاری‌ها متوقف خواهد شد.

آتش‌بس مورد توافق مسکو و واشنگتن، به دلیل حمله مرگبار آمریکا به مواضع اردوی سوریه و پس از آن حمله به یک کاروان امدادی در حلب، شکست خورد.

 

کلیدواژه