ثور 24, 1398 08:27 Asia/Kabul
  •  بیانیه وزارت امورخارجه ایران به مناسبت سالگرد اشغال سرزمین فلسطین

وزارت امورخارجه ایران بر مسئولیت مهم جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد در پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و قدس شریف تاکید کرد.

وزارت امورخارجه ایران با صدور بیانیه ای به مناسبت سالگرد اشغال سرزمین فلسطین (روز نکبت) ضمن اعلام همبستگی کامل جمهوری اسلامی ایران با آرمان مردم فلسطین، کمک سازمان ملل متحد به مردم این سرزمین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس را خواستار شد.
در این بیانیه آمده است: مجامع جهانی پس از گذشت بیش از هفت دهه از اشغال سرزمین تاریخی فلسطین، باید برای پایان اشغالگری و جنایت ها و تجاوزهای پی در پی رژیم صهیونیستی، گام اساسی بردارند و شرایط لازم را برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خویش و برگزاری همه پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به منظور تعیین نوع نظام سیاسی خود فراهم کنند.

وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: در روز نکبت موجودیتی نامشروع به نام رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، با اشغال سرزمین فلسطین متولد شد و با جنگ و جنایت و اشغالگری، تداوم یافت و امروز به عامل اساسی ایجاد تمام بحران های منطقه ای و تهدید کننده واقعی صلح و امنیت بین المللی تبدیل شده است. 

14 مه مصادف با هفتاد و یکمین  سالگرد اخراج صدها هزار فلسطینی از سرزمین شان و 15 مه هفتاد و یکمین سال شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل «روز نکبت» است.

 

کلیدواژه