جوزا 02, 1398 08:24 Asia/Kabul
  • بیانیه ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین ضد کنفرانس معامله قرن

ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین تاکید کرد: کنفرانس معامله قرن، کنفرانسی به منظور فروختن آرمان فلسطین بوده و مردم بحرین خواستار برچیده شدن تمام پایگاه های نظامی بیگانه از کشورشان هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ائتلاف 14 فوریه بحرین روز چهارشنبه در بیانیه ای تصریح کرد: ملت بحرین همواره پشتیبان گروه های مقاومت و مردم فلسطین هستند.

ائتلاف 14 فوریه بحرین در این بیانیه با محکوم کردن طرح آمریکایی معامله قرن اعلام کرد: این طرح خیانت بزرگ در حق مسلمانان جهان است و مردم بحرین همواره مخالفت خود را با این طرح آمریکایی اعلام کرده اند. 

در بیانیه ائتلاف 14 فوریه بحرین آمده است، هرگونه پایگاه نظامی بیگانه در بحرین باید برچیده شود و تمام نیروها و مستشاران نظامی که در راستای پشتیبانی و تثبیت موقعیت رژیم جنگ طلب و اشغالگر آل خلیفه در کشور حضور دارند، باید از بحرین بیرون رانده شوند. 

جریان اسلامی الوفاء بحرین نیز توطئه آمریکا، صهیونیست ها و رژیم آل خلیفه را برای نابود کردن آرمان فلسطین محکوم و اعلام کرد: این رژیم نامشروع  با وجود بحرانهای داخلی و خارجی بی شمار و مخالفت گسترده مردم بحرین در مسیر دشمنان مسلمانان و اعراب حرکت می کند.

براساس اعلام کاخ سفید، بحرین به عنوان اولین گام در اجرای "معامله قرن"، در  25 و 26 ژوئن (4 و 5 سرطان) میزبان نشست جذب سرمایه گذاری برای کرانه باحتری و نوار غزه خواهد بود. تشکیلات خودگردان فلسطین و بسیاری از گروههای مقاومت اسلامی، کنفرانس منامه را تحریم کردند. 

کلیدواژه