جوزا 19, 1398 17:40 Asia/Kabul
  • واکنش ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین به سخنان «فریدمن»

ائتلاف گروه های مقاومت فلسطین تاکید کردند، سخنان «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی نشان دهنده مشارکت آمریکا با اشغالگران صهیونیست در تجاوز به خاک و حقوق ملت فلسطین است.

«دیوید فریدمن»David Friedman سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی ادعا کرد، رژیم صهیونیستی باید بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را به سرزمین های اشغالی الحاق کند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ائتلاف گروه های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه ای سخنان «فریدمن» را  بسیار خطرناک دانست و افزود: این سخنان نقض آشکار حقوق مردم فلسطین و اراده امت عربی و اسلامی است.

ائتلاف گروه های مقاومت فلسطین همچنین در این بیانیه خواستار توقف هرچه سریعتر اجرای توافق اسلو و همکاری امنیتی با ارتش اشغالگرصهیونیستی شد.

در شرایطی که قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی، اراضی اشغالی 1967 از جمله کرانه باختری و قدس شرقی را مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی می دانند، پیشتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: پس از برگزاری انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) بخشی از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ملحق یا آنکه قوانین این رژیم را در این بخش‌ها حکمفرما می کند.

کلیدواژه