جوزا 23, 1398 08:25 Asia/Kabul
  • بیانیه حماس در محکومیت مشارکت کشورهای عربی در نشست منامه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای مشارکت برخی کشورهای عربی برای شرکت در نشست اقتصادی منامه در بحرین را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس روز چهارشنبه گفت: اقدام کشورهای عربی برای شرکت در نشست منامه با موضع یکپارچه فلسطینیان در مخالفت با برگزاری و مشارکت در این نشست مغایرت دارد، زیرا  نشست منامه یکی از برنامه های اجرای معامله قرن است که هدف آن نابودی آرمان فلسطین است.

سخنگوی حماس در این بیانیه خواستار تحریم  نشست منامه شد و با هرگونه اقدامی که به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شود، مخالفت کرد.

فوزی برهوم تصریح کرد، جنبش حماس طرح های صهیونیستی - آمریکایی مخالف با حقوق ملت فلسطین و حذف آرمان فلسطین را تحریم می کند. 

آمریکا و بحرین اعلام کرده‌اند، نشست بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح معامله قرن قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن  (4 و 5 سرطان) در منامه برگزار شود.

براساس طرح آمریکایی "معامله قرن"، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین فقط  مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت.

کلیدواژه