جوزا 28, 1398 08:38 Asia/Kabul
  • فرار رئیس جمهوری مستعفی یمن از  ریاض به  آمریکا

«عبدربه منصورهادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن و خانواده اش، به بهانه بیماری ،ریاض را برای همیشه به مقصد ایالت اوهایو آمریکا ترک کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رسانه های یمنی به نقل از منابع آمریکایی ضمن اعلام  این خبر افزودند، «منصورهادی»   با نوشتن نامه ای برای پادشاه عربستان بخاطر حمایت و میزبانیش از وی و حکومت فراری اش در طول پنج سال گذشته تشکر کرد.

پایگاه «عرب آمریکا» به نقل از یک منبع دیپلماتیک عربی  نیز نوشت: " منصورهادی" نامه خداحافظی خود را در جلسه ای به «محمد سعید جابر» سفیر عربستان در یمن تحویل داده و در آن نامه به ناتوانی در ادامه وظایف خود بر اثر بیماری و دوری از فعالیت سیاسی اشاره کرده است.

منابع مختلف در ایالت اوهایو آمریکا نیز از ورود «عبدربه منصورهادی» و شمار زیادی از نزدیکانش به این ایالت برای سکونت در منزل شخصی خود در اطراف شهر کلیولند خبر دادند.

«عبدربه منصورهادی» در 2 دلو 1393  پس از استعفای کابینه یمن به ریاست «خالد بحاح» از سمت خود کناره گیری کرد. وی در 2 حوت 1393  از صنعا به عدن در جنوب یمن فرار کرد و به همراه کابینه مستعفی خود حدود پنج سال تحت حمایت رژیم آل سعود در عربستان به سر برد.

 

کلیدواژه