جوزا 28, 1398 17:26 Asia/Kabul
  • عریقات: کنفرانس منامه محکوم به شکست است

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) ضمن محکوم کردن سیاست های آمریکا درخصوص فلسطین تاکید کرد: "کنفرانس منامه" درباره فلسطین با شکست رو به رو خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه  "القدس العربی"؛ «صائب عریقات» دبیر کل کمیته اجرایی "سازمان آزادیبخش فلسطین" امروز (سه شنبه) گفت: آمریکا با معامله قرن، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت خود به قدس، مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی ها و به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر بر بلندی‌های جولان سوریه  باعث شکاف سیاسی در کشورها شده است.

عریقات با تاکید بر تحریم این نشست از سوی فلسطین، بار دیگر از تمام کشورهای عربی و غیرعربی خواست در این کنفرانس شرکت نکنند، چرا که این نشست در راستای تخریب طرح ملی فلسطین است.

لبنان و عراق اعلام کرده اند که در کنفرانس بحرین شرکت نمی‌کنند. از سویی دیگر عربستان و امارات از مشارکت خود در این نشست خبر داده اند.

"نشست بحرین" که نخستین گام در اجرای طرح "معامله قرن"  و نقض حقوق حقه مردم فلسطین است ،قرار است ۲۵ و ۲۶ ژوئن (4و5سرطان) در منامه برگزار شود. بسیاری از کشورها مخالفت خود را با برگزاری این نشست اعلام کرده اند.

کلیدواژه