سرطان 03, 1398 10:22 Asia/Kabul
  • تبریک رییس جمهوری ترکیه به نامزد پیروز انتخابات شهرداری استانبول

رئیس‌جمهوری ترکیه، پیروزی «اکرم امام‌اوغلو» نامزد ائتلاف ملت از حزب جمهوری خلق را در انتخابات شهرداری استانبول تبریک گفت .

به گزارش خبرگزاری آناتولی،«رجب طیب اردوغان» در پیام تبریک خود به «اکرم امام‌اوغلو» آورده است، در انتخابات 23 ژوئن  اراده  ملی تحقق یافت  .

«اکرم امام‌اوغلو» نامزد ائتلاف ملت از حزب جمهوری خلق ترکیه  نیز پس از پیروزی در انتخابات روز یکشنبه شهرداری استانبول ابراز امیدواری کرد، این انتخابات و نتایج آن برای ترکیه و استانبول خیر و برکت به همراه داشته باشد.

شهردار جدید استانبول همچنین از مردم این کلانشهر برای شرکت در انتخابات قدردانی کرد.

شمارش بیش از ۹۹ درصد از آرای انتخابات شهرداری استانبول حاکی از آن است که «اکرم امام اوغلو » نامزد ائتلاف ملت از حزب جمهوری خلق با کسب 54 و چهار دهم درصد از کل آرا، در این انتخابات به پیروزی رسیده است.

«بن علی  ییلدیریم» نامزد ائتلاف جمهور از حزب عدالت و توسعه  نیز با کسب چهل و پنج و 9 دهم درصد از کل آرا پس از امام اوغلو  قرار گرفت.

شهروندان استانبولی دیروز (یکشنبه ) برای انتخاب شهردار جدید خود برای دومین بار پای صندوق‌های رای رفتند . انتخابات قبلی که حدود دو ماه پیش برگزار شد در پی اعتراض حزب حاکم عدالت و توسعه و با تصمیم شورای عالی انتخابات ابطال و تصمیم به تجدید آن گرفته شد .

دبیر:منصوری

کلیدواژه