امیرعبداللهیان: به حمایت از سوریه ادامه می دهیم
(last modified Tue, 16 Jul 2019 03:50:27 GMT )
سرطان 25, 1398 08:20 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: به حمایت از سوریه ادامه می دهیم

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که به سوریه سفر کرده است گفت: ایران به حمایت از سوریه ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حسین امیر عبداللهیان دوشنبه شب در دیدار با "حموده صباغ" رئیس مجلس سوریه در دمشق ضمن اشاره به نقش پارلمان های دو کشور در تسریع اجرای مبادلات بازرگانی و روابط اقتصادی اظهار داشت: ایران تمام تلاش خود را برای حمایت از سوریه در سطوح سیاسی و اقتصادی بعمل خواهد آورد.

امیر عبداللهیان با قدر دانی از مواضع شجاعانه سوریه در مبارزه با تروریسم تصریح کرد: سوریه امروز وارد مرحله جدیدی شده و پرونده تروریست‌ها در ادلب بزودی بسته خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین بر ضرورت فعالسازی گردشگری به ویژه گردشگری دینی بین دو کشور و توسعه روابط اقتصادی و مقابله با اقدامات ظالمانه و یکجانبه علیه تهران و دمشق تاکید کرد.

رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع ثابت دولت ایران در حمایت از ملت سوریه تاکید کرد: با ایران در برابر تهدیدات آمریکا اعلام همبستگی می‌کنیم.

صباغ با اشاره به هماهنگی مداوم بین پارلمان سوریه و ایران به منظور وحدت مواضع در محافل بین المللی در قبال مسائل منطقه و توطئه‌هایی که علیه سوریه و ایران طراحی می‌شود، روابط بین دو کشور را عمیق برشمرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل پیش از این نیز با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در دمشق دیدار و گفتگو کرده بود.

کلیدواژه