اسد 17, 1398 12:46 Asia/Kabul
  • جمعیت الوفاق: پنج هزار زندانی سیاسی در بحرین وجود دارد

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین (الوفاق) از وجود پنج هزار زندانی سیاسی در این کشور خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه؛ جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: وجود پنج هزار زندانی سیاسی در کشوری به اندازه بحرین، واقعیت فاصله میان حکومت و ملت و نیز سطح بحران سیاسی و امنیتی شدید در این کشور را منعکس می‌کند.

جمعیت الوفاق بحرین افزود: اینکه رژیم بحرین در مقابل جنایت ها و اقداماتی که علیه مردم انجام می دهد مورد بازخواست و پیگرد قرار نمی گیرد موحب سرکوب بیشتر مردم بحرین از سوی رژیم آل‌خلیفه شده است.

جمعیت الوفاق همچنین از مقام های رژیم آل خلیفه بحرین در خواست کرد تا فورا «اسامه التمیمی» نماینده سابق مجلس این کشور را آزاد کنند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 تاکنون شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند. 

کلیدواژه