اسد 23, 1398 10:25 Asia/Kabul
  • صلیب سرخ: بیمارستان‌های عدن از پذیرش زخمی‌های درگیری‌های اخیر ناتوانند

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روز سه شنبه اعلام کرد به دلیل کمبود شدید دارو در "عدن" جنوب یمن، بیمارستان ها از پذیرش زخمی های درگیری های اخیر در این شهر امتناع می کنند.

به گزارش ایرنا، "ماتیاس کامف" رئیس دفتر نمایندگی صلیب سرخ در عدن در بیانیه ای اعلام کرد، بیمارستان های شهر عدن پس از درگیرهای روزهای دوشنبه که شمار زیادی کشته یا زخمی برجا گذاشت به کمک های ضروری نیاز دارند.

"کامف" با بیان اینکه پیامدهای درگیری ها در مناطق مختلف یمن به مردم این کشور آسیب های شدیدی وارد می کند، افزود، باید تصمیمات سیاسی برای توقف رنج مردم یمن اتخاذ شود.

در روزهای اخیر در درگیری میان گروه‎های نیابتی امارات و عربستان در منطقه "کریتر" در جنوب شهر عدن، ده ها نفر از طرفین و نیز مردم یمن کشته و زخمی شده‌اند.

درگیری بین نیروهای شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات در عدن با نیروهای "عبدر به منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان سعودی است، از یکم اوت آغاز شده است.

صدها خانواده یمنی به دلیل درگیری ها در عدن در محاصره هستند و در شرایط معیشتی دشواری به سر می برند به طوری که در پی قطع آب در مناطق مختلف شهر، غیر نظامیان درخواست کمک دارند.

امارات و عربستان سعودی پس از حمله به یمن در مارس 2015، هر یک بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده اند و از مزدوران محلی برای عملیات ضد نیروهای یمنی استفاده می‌کنند.

کلیدواژه