سنبله 10, 1398 09:04 Asia/Kabul
  • بیش از  70 کشته و زخمی در حمله هوایی عربستان به زندان «المقصوف» یمن

سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد: در حمله هوایی عربستان به زندان «المقصوف» یمن، بیش از یکصد نفر کشته و زخمی شدند و عملیات کمک رسانی و بیرون کشیدن قربانیان از زیر آوار ادامه دارد.

به گزارش المسیره ، " یوسف الحاضری" سخنگوی وزارت بهداشت یمن از همه نهادهای بین المللی برای کمک به قربانیان حمله هوایی عربستان به زندان المقصوف درخواست کمک کرد.

بر اساس این گزارش، سرنوشت دهها زندانی نامشخص است و اجساد شمار زیادی از قربانیان این حمله هوایی همچنان بر روی زمین است.

طه المتوکل وزیر بهداشت یمن نیز گفت: بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا با توجه به افزایش شمار قربانیان نیازی ضروری است.

 «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن نیز پیش از این در بامداد یکشنبه اعلام کرد: ائتلاف سعودی زندان «المقصوف» واقع در استان ذمار را بمباران کرده است. عبدالقادر المرتضی افزود: در زندان المقصوف دهها تن از اسرای دشمن نگهداری می شد که تاکنون شماری در این حمله هوایی کشته یا زخمی شدند. بر اساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی دستکم هفت نوبت استان ذمار را بمباران کردند. جنگنده بمب افکن های عربستان همچنین شنبه شب در ۱۱ نوبت شهرستان «حرض» واقع در استان حجه یمن را بمباران کردند. 

عربستان سعودی و متحدانش از مارس 2015  و گذشت بیش از چهار سال کشتار هزاران غیرنظامی و ویران کردن زیرساخت های یمن، به دلیل مقاومت مردم این کشور نتوانستند به اهداف خود در یمن برسند.

 

کلیدواژه