سنبله 12, 1398 09:10 Asia/Kabul
  • حمایت کشورهای منطقه از پاسخ حزب الله به حملات رژیم صهیونیستی

در پی اقدام تلافی‌جویانه حزب الله لبنان ضد رژیم اشغالگر اسرائیل، کشورهای سوریه، کویت، یمن، ایران و عراق از حرکت مقتدرانه مقاومت لبنان حمایت کردند.

حزب الله لبنان عصر یکشنبه در واکنش به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد که بر اثر آن  تمامی سرنشینان این خودرو کشته یا زخمی شدند.
به گزارش ایرنا،وزارت امورخارجه سوریه در بیانیه ای با تمجید از حمله حزب الله لبنان  به مواضع نظامیان صهیونیست تأکید کرد، دمشق همواره از جریان مقاومت و ارتش لبنان برای حفاظت از حاکمیت ملی خود حمایت می کند.
«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز اعلام کرد، اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل ضد لبنان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد و اقدامی ضد صلح و امنیت جهانی است.
هیأت وزیران کویت هم دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای، تجاوز اخیر پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان را محکوم و اعلام کرد، کویت از اقدامات لبنان در دفاع از خاک، حفظ حاکمیت و امنیت بیروت حمایت می کند.
«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» دبیرکل جنبش انصارالله یمن، پاسخ حزب الله لبنان به تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را تبریک گفت و افزود: امت اسلامی باید قدردان گروه های مقاومت در لبنان و فلسطین باشد.
گروه های مقاومت اسلامی در عراق هم ضمن حمایت از اقدام تلافی‌جویانه حزب الله لبنان ضد رژیم اشغالگر قدس، با مقاومت لبنان اعلام همبستگی کردند.
این درحالیست که شخصیت ها و احزاب سیاسی لبنان از  پاسخ قاطع حزب الله به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ، حمایت کردند .

 

کلیدواژه