میزان 14, 1398 09:43 Asia/Kabul
  •  اصابت چند خمپاره به شهرک صدر بغداد

منابع خبری شنبه شب از اصابت چند خمپاره به شهرک "صدر" بغداد و همچنین تیراندازی در این شهرک خبر دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه راشا تودی روسیه اعلام کرد، دستکم 20 نفر در حملات خمپاره‌ای و تیراندازی در شهرک صدر بغداد، پایتخت عراق کشته و زخمی شده‌اند.

این حملات پس از آن صورت می گیرد که بغداد پس از پنج روز تظاهرات و ناآرامی که از سه شنبه گذشته در شهرهای مختلف عراق آغاز شده روز آرام تری را پشت سر گذاشت.

رسانه های عراقی اعلام کردند تیراندازی ها در بغداد و دیگر مناطق این کشور با هدف ایجاد فتنه صورت می گیرد.

برخی از استان های عراق از جمله بغداد در روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری بودند.

"عادل‌عبدالمهدی" نخست‌وزیرعراق پنجشنبه شب در گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی تأکید کرد، دولت مطالبات و خواسته های مشروع مردم را پیگیری می‌کند.

"برهم صالح" رئیس‌جمهور و "عادل عبدالمهدی" نخست‌وزیر عراق، "محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان این کشور را برای گفت وگو با نمایندگان معترضان عراقی و رسیدگی به خواسته‌های آن‌ها مامور کرده‌اند.

رئیس پارلمان عراق روز شنبه پس از دیدار با نمایندگان معترضان عراقی در یک نشست خبری گفت: دولت این کشور تصمیماتی برای بهبود وضعیت اشتغال و شرایط اقتصادی گرفته است.

همچنین هزار کارمند عراقی به علت فساد مالی و اداری با دستور "عبدالمهدی" اخراج شده‌اند.

شواهد نشان می‌دهد تظاهرات در عراق خودجوش نبوده و بیگانگان  در شکل گیری آن نقش داشته‌اند.

"حسین الاسدی"، یکی از مسئولان جنبش اسلامی عراق روز پنجشنبه تاکید کرد دولت آمریکا به علت نارضایتی از سیاست‌ های بغداد، در ناآرامی‌ های اخیر عراق دست دارد.

در همین حال گفته می شود 79 درصد از پیام‌های منتشرشده در توییتر درباره تظاهرات‌ در عراق مربوط به کاربران عربستان سعودی بوده است.