میزان 14, 1398 13:14 Asia/Kabul
  •  تجمع گسترده مردم یمن در شهر الحدیده

مردم یمن در اعتراض به توقیف کشتی‌های حامل سوخت و غذا با پرپایی تظاهراتی در شهر الحدیده، اقدام متجاوزان را جنایت جنگی خواندند و از سکوت محافل بین المللی به ویژه دبیرکل سازمان ملل انتقاد کردند.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره؛ در این تجمع که با شعار "توقیف کشتی‌های حامل سوخت و غذا یک جنایت و نسل کشی است"، حاضران پوستری را در دست داشتند که نشان می‌دهد،عامل سکوت «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در برابر جنایات سعودی‌ها در یمن، دلارهایی است که عربستان به وی پرداخت می‌کند.
خبر دیگر اینکه، جنگنده‌های متجاوز سعودی، یک دستگاه کامیون را در منطقه العرج در شهرستان الصلیف As-Salif در استان الحدیده یمن بمباران کردند.
پیش‌تر وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: ائتلاف سعودی همچنان به محاصره دریایی، هوایی و زمینی یمن ادامه می‌دهد و این اقدام در کنار بمباران‌‌های هوایی، شرایط بهداشتی را وخیم کرده است.
وزارت بهداشت یمن با درخواست کمک فوری از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی، از آنها خواست ائتلاف سعودی را برای آزاد کردن کشتی‌های حامل سوخت تحت فشار بگذارد و از آن‌جایی که سازمان ملل این کشتی‌ها را بازرسی می‌کند دیگر بهانه‌ای برای توقیف آنها وجود ندارد.

 

کلیدواژه