میزان 16, 1398 15:03 Asia/Kabul
  • دیدار سفیر فرانسه در یمن با سخنگوی جنبش انصارالله

سفیر فرانسه در یمن با هیأتی از دولت نجات ملی یمن به ریاست «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله دیدار کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری صدا و سیما، در دیدار هیأت یمنی به ریاست «محمد عبدالسلام» و «کریستین تستو» Christian Testo سفیر فرانسه در یمن که در مسقط عمان برگزار شد، آخرین تحولات داخلی و منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عبدالسلام در این دیدار توضیحاتی درباره واقعیت اوضاع یمن ارائه و تاکید کرد: تجاوزات عربستان سعودی به یمن نه تنها متوقف نشده بلکه روند آن حتی در زمینه انسانی نیز شدت یافته است و نیروهای ائتلاف متجاوز تعدادی از کشتی‌های تجاری را توقیف و محاصره و محدودیت های اقتصادی را تشدید کرده‌اند.

سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد: متجاوزان تا این لحظه از ارائه هر گونه طرح واقعی برای متوقف کردن تجاوزات و محاصره یمن براساس طرح پیشنهادی «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن یا اقدامات بشردوستانه دیگر خودداری می‌کنند و این امر بیانگر این است که رژیم سعودی و حامیان آن همچنان به دنبال ادامه تجاوز و محاصره یمن هستند.

عبدالسلام در ادامه هشدار داد: رژیم سعودی باید مسئولیت همه عواقب و پیامدهای احتمالی ادامه تجاوز علیه ملت یمن را برعهده بگیرد.

سفیر فرانسه نیز در این دیدار طرح یمن برای توقف یکجانبه شلیک موشک‌های بالستیک و عملیات پهپادی را گامی مثبت در مسیر رسیدن به صلح خواند.

«کریستین تستو» ابراز امیدواری کرد: صلح، امنیت و ثبات در یمن برقرار شود.

کلیدواژه