میزان 30, 1398 16:02 Asia/Kabul
  • بشار اسد: جبهه ادلب اصلی ترین نبرد برای پایان جنگ سوریه است

«بشار اسد»رئیس جمهور سوریه اعلام کرد، جبهه «ادلب» اساسی‌ترین نبرد برای پایان دادن به جنگ، آشوب و تروریسم در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «بشار اسد» امروز سه شنبه  با حضور در یکی از جبهه‌های نبرد در جنوب استان «ادلب» با انتقاد از«رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود، تجاوز به  خاک سوریه را نقض حاکمیت این کشور دانست و گفت: ترکیه پیش از این کار، خانه ها، گندم و نفت سوریه را به یغما برد و امروز اراضی سوریه را می خواهد به یغما ببرد.

«اسد» نبرد در شرق وغرب سوریه را توطئه ای برای پراکنده کردن تمرکز و قدرت ارتش عربی دانست و افزود: از نظردولت همه سرزمین سوریه یک اهمیت را دارد و ارتش نیزطبق اولویت‌ها و وضعیت نظامی میدانی عمل می‌کند. 

«بشار اسد» ضمن انتقاد از وابستگی برخی  سوری ها به حمایتهای پوچ آمریکا تاکید کرد، نتیجه این وابستگی اکنون اشغال مناطق وسیعی  از شمال کشور توسط  ترکیه است، مناطقی که طبق نقشه آمریکا می‌بایست تحت کنترل آنان می‌بود.

رئیس جمهور سوریه با اعلام حمایت مجدد خود از کردهای سوریه خاطرنشان کرد، زمانی که با تجاوز و دزدی از سوی دشمنان در کشور مواجه می شویم باید بیش از پیش در کنار یکدیگر بوده و با هم متحد باشیم. رئیس جمهور سوریه امروز همچنین از خطوط مقدم جنگ در شهرک الهبیط در حومه ادلب در شمال غرب سوریه بازدید کرد.

استان «ادلب» تنها استان سوریه است که تحت اشغال گروه‌های تروریستی و مسلح تحت حمایت ترکیه قراردارد.

کلیدواژه