عقرب 02, 1398 11:34 Asia/Kabul
  • درخواست سازمان ملل برای پایان اشغالگری صهیونیست‌ها

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد تحرّک جامعه جهانی را برای پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل خواستار شد.

به گزارش ایرنا، "مایکل لینک"، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد بامداد پنج شنبه با ارائه گزارشی به مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد، مادامی که اسرائیل از اقدام اشغالگرانه خود دست نکشد، جامعه جهانی باید تدابیر خود علیه این رژیم را اجرا و آن‌ها را شدیدتر کند.

لینک افزود: جامعه جهانی قطعنامه‌ ها و بیانیه‌ های متعددی را در محکومیت اشغالگری اسرائیل صادر کرده اما مدت‌هاست، فعل با عمل منطبق نیست.

این مقام سازمان ملل متحد تصریح کرد، اسرائیل از ضعف اراده سیاسی جامعه جهانی بویژه کشورهای غربی و صنعتی سوء استفاده می کند.

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد در پایان خواستار توجه بیشتر جامعه جهانی به تخریب منازل فلسطینی‌ها و شهرک‌ سازی های جدید در کرانه باختری و بخش شرقی قدس توسط رژیم اشغالگر اسرائیل شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دسامبر 2016 در قطعنامه ای (قطعنامه 2334) از رژیم صهیونیستی خواست فوراً و به طور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را  در سرزمین‌های اشغالی فلسطین متوقف کند.

رژیم اسرائیل با احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

کلیدواژه