ایران موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده خوراکی ها از کرونا شد
(last modified 1399-09-11T19:36:03+00:00 )
قوس 12, 1399 00:06 Asia/Kabul
  • ایران موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده خوراکی ها از کرونا شد
    ایران موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده خوراکی ها از کرونا شد

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی توانست، دستگاه ضدعفونی‌کننده uvc را طراحی و تولید کند که قادر به ضدعفونی کردن انواع وسایل و خوراکی‌ها از ویروس کرونا در مدت دو دقیقه است.

«حسین طالب» از بنیان‌گذاران این شرکت دانش بنیان ایرانی روز سه‌شنبه در گفتگو با ایرنا گفت: این دستگاه برای ضدعفونی کردن همه وسایل با هر جنسی از جمله فلز، چوب، کاغذ، شیشه، پلاستیک، پارچه و حتی وسایل الکترونیک طراحی و تولید شده است و وسایلی مانند خوراکی‌ها، پول، موبایل و ماسک صورت را که نمی‌توان با روش‌های دیگر آنها را ضدعفونی کرد، در دو دقیقه ضدعفونی می‌کند.

طالب با اشاره به کابرد اشعه ماوراء بنفش در این دستگاه ضدعفونی کننده تصریح کرد: مواد شیمیایی آلودگی میکروبی را از بین می‌برند اما خودشان آلودگی شیمیایی به وجود می‌آورند؛ بنابراین استفاده از نور فرابنفش از آنجایی‌ که در ساختار مواد تأثیری به وجود نمی‌آورد، بسیار سالم‌تر است و به لحاظ حساسیت‌های زیست‌محیطی نیز چون باعث آلودگی محیط‌ زیست نمی‌شوند، بر دیگر روش‌ها برتری کامل دارد.

بنیانگذار این شرکت دانش بنیان ایرانی یادآور شد: این دستگاه قابلیت استفاده در منازل، فروشگاه‌ها، محیط‌های اداری، شرکت‌ها، بانک‌ها، مطب پزشکان، دندانپزشکی‌ها، آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی را دارد.

همزمان با شیوع همه‌گیری کرونا،‌ صدها شرکت دانش بنیان در ایران موفق شدند محصولات مورد نیاز کشور را در حوزه پیشگیری و درمان مبتلایان تامین و به دیگر کشورها هم صادر کنند.

کلیدواژه