جدی 10, 1399 16:35 Asia/Kabul
  • گزارش‌ها از عوارض جانبی و ابتلا به کووید-19 بین دریافت‌ کنندگان واکسن فایزر
    گزارش‌ها از عوارض جانبی و ابتلا به کووید-19 بین دریافت‌ کنندگان واکسن فایزر

تنها چند روز پس از توزیع واکسن کرونای متعلق به شرکت آمریکایی "فایزر" موارد متعددی از حساسیت و یک مورد ابتلا به ویروس کووید-19، دریافت کننده این واکسن گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، یک پرستار آمریکایی چند روز پس از تزریق واکسن کرونای متعلق به شرکت آمریکایی "فایزر" به بیماری کووید-19 مبتلا شده و همچنان از عوارض آن رنج می‌برد.

براساس این گزارش، دو پرستار در ایالت آلاسکای آمریکا نیز به واکسن کرونای شرکت فایرز حساسیت نشان داده ‌اند.

پیش از این نیز، مواردی از حساسیت و بروز عوارض جانبی در دریافت ‌کنندگان واکسن فایزر در بریتانیا گزارش شده است و چهار تن از اعضای کادر درمانی آلمان روز یکشنبه بعد از دریافت این واکسن بستری شدند.

تأیید واکسن فایزر از سوی  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و توزیع آن در این کشور در حالی انجام شده است که مقامات بهداشتی هشدار داده بودند بررسی‌ های لازم بر روی این واکسن هنوز به اتمام نرسیده ‌اند.

سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا اعلام کرد، شش نفر از داوطلبان در جریان آزمایش واکسن فایزر که به طور مشترک توسط شرکت آمریکایی فایرز و شرکت آلمانی بیون تک ساخته شده است، جان‌ خود را از دست داده ‌اند.

آمریکا هم اکنون در صدر کشور‌های جهان هم از نظر میزان شمار مبتلایان به ویروس کرونا و هم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار دارد.

 

کلیدواژه