• آنچه شما باید قبل، حین و بعد از زدن واکسن کرونا بدانید

    آنچه شما باید قبل، حین و بعد از زدن واکسن کرونا بدانید

    میزان 18, 1400 14:21

    میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در حال حاضر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، و با این کار همه ما کم‌کم به زندگی عادی و انجام فعالیت‌هایی که از انجام آنها با افرادی که دوست‌شان داریم لذت می‌بریم، نزدیک‌تر می‌شویم.

  • آنچه شما باید قبل، حین و بعد از زدن واکسن کرونا بدانید

    آنچه شما باید قبل، حین و بعد از زدن واکسن کرونا بدانید

    اسد 12, 1400 15:27

    ایمنی از راه واکسیناسیون کمک می‌کند در صورت مواجهه با ویروس کرونا، بدن فرد بتواند با ویروس مبارزه کند.

  • گزارش‌ها از عوارض جانبی و ابتلا به کووید-19 بین دریافت‌ کنندگان واکسن فایزر

    گزارش‌ها از عوارض جانبی و ابتلا به کووید-19 بین دریافت‌ کنندگان واکسن فایزر

    جدی 10, 1399 16:35

    تنها چند روز پس از توزیع واکسن کرونای متعلق به شرکت آمریکایی "فایزر" موارد متعددی از حساسیت و یک مورد ابتلا به ویروس کووید-19، دریافت کننده این واکسن گزارش شده است.

  •  دگزامتازون؛ کاربردها و عوارض

    دگزامتازون؛ کاربردها و عوارض

    سرطان 07, 1399 16:25

    دگزامتازون یک کورتیکواستروئید مصنوعی است. کورتیکواستروئیدها مواد شیمیایی طبیعی هستند که توسط غدد فوق کلیوی تولید می‌شوند. کورتیکواستروئیدها بر عملکرد بسیاری از سلول‌ها در بدن اثر می‌گذارند و سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند. همچنین کورتیکواستروئیدها سبب مهار التهاب می‌شوند و در کنترل طیف گسترده‌ای از بیماری‌های التهابی که بر خیلی از اندام‌ها اثر می‌گذارند کاربرد دارند.

  • عوارض کم کاری تیروئید در مردان و زنان

    عوارض کم کاری تیروئید در مردان و زنان

    ثور 23, 1399 20:29

    کم کاری تیروئید از بیماری های شایعی است که ممکن است برای هر فردی در سن و سال های مختلف به وجود بیاید. این کم کاری به معنی کاهش هورمون های تولید شده توسط غده تیروئید است. طبق آمار گزارش شده تقریبا از هر 100 نفر 2 نفر به کم کاری تیروئید مبتلا هستند. خوشبختانه در اکثر موارد افراد دچار نوع خفیف این بیماری می شوند که در صورت تشخیص زودهنگام به راحتی قابل درمان است. در صورت داشتن این بیماری نباید نسبت به آن بی اهمیت باشید زیرا در موارد نادر می تواند باعث نارسایی قلبی و اغما شود.