میزان 10, 1400 14:21 Asia/Kabul
  • چاقی با پرخوری ارتباطی ندارد!
    چاقی با پرخوری ارتباطی ندارد!

مطالعات علمی نشان می دهد افزایش وزن یا چاقی همیشه با حجم غذایی که می‌خورید ارتباطی ندارد.

به گزارش رادیو دری،  یک مطالعه جدید که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، یک رویکرد جایگزین برای کاهش وزن موثر را نشان می‌دهد.

محققان این مطالعه اظهار کردند که افزایش وزن یا چاقی همیشه با میزان خوردن شما ارتباطی ندارد و در عوض، بستگی زیادی به کیفیت غذای مصرفی دارد.

به گفته این محققان امروزه رژیم غذایی ما شامل غذا‌هایی است که دارای شاخص قند بالا، فرآوری شده و حاوی کربوهیدرات/نشاسته هستند که این مواد غذایی متابولیسم ما را تغییر می‌دهند، سبب ذخیره چربی، افزایش وزن و چاقی می‌شوند.

بر این اساس کاهش مصرف کربوهیدرات‌های زود هضم  و دوره رژیم غذایی کم چرب می تواند  محرک اصلی ذخیره چربی بدن را کاهش می‌دهد. در نتیجه، افراد می‌تواند با گرسنگی کمتر و دشواری کمتری وزن خود را کاهش دهند. 

بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۶، ۶۵۰ میلیون بزرگسال در سراسر جهان از بیماری چاقی مرتبط با سبک زندگی رنج می‌برند.

چاقی تجمع بیش از حد چربی در بدن است که اغلب ممکن است ریسک بیماری قلبی، دیابت و موارد دیگر را افزایش دهد.

یک دستورالعمل رژیم غذایی توسط USDA نشان می‌دهد که بزرگسالان برای کاهش وزن باید تعداد کالری دریافتی از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها را کاهش و مقدار مصرف شده را از طریق فعالیت بدنی افزایش دهند.

 با این ۸ خوراکی با چاقی شکمی مبارزه کنید

کلیدواژه