جدی 22, 1400 10:55 Asia/Kabul
  • سرماخوردگی؛ محافظ بدن در مقابل اومیکرون
    سرماخوردگی؛ محافظ بدن در مقابل اومیکرون

براساس تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران امپریال کالج لندن، برخی از سلول‌های ویژه‌ای که در دوران سرماخوردگی در بدن فرد ایجاد می‌شوند، می‌توانند از بدن در مقابل سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «اومیکرون» محافظت کنند.

به گزارش رادیودری به نقل از یورونیوز، براساس تحقیقاتی که نتیجه آن در نشریه «Nature Communications» منتشر شد، در بدن افرادی که به سرماخوردگی کلاسیک مبتلا شده‌اند، یک «بانک حافظه» از سلول‌های ایمنی ویژه ایجاد می‌شود که به بدن کمک می‌کند در مقابل عفونت‌های آینده از جمله آلودگی به ویروس کرونا آسیب‌پذیری کمتری داشته باشد.

این نتیجه‌ای بود که پس از مطالعه وضعیت جسمانی ۵۲ نفر در موسسه ملی قلب و ریه امپریال کالج بریتانیا که به کووید۱۹ مبتلا شده‌ بودند، حاصل شد.

پژوهشگرانی که در این تحقیق مشارکت داشتند، تاکید دارند که نتیجه مطالعات آنها به معنای نادیده گرفتن واکسن‌ کرونا نیست و در حال حاضر واکسیناسیون همچنان تنها راه موثر برای محافظت بدن در برابر این ویروس است.

با این وجود می‌گویند که از مسیر این تحقیقات، به اطلاعات مفیدی در مورد نحوه عملکرد سیستم دفاعی بدن در مقابل این ویروس و سویه‌های آن دست یافته‌اند و این امیدواری بوجود آمده که دفاع طبیعی ناشی از یک سرماخوردگی ساده بتواند تا حدودی از بدن در برابر بیماری کووید۱۹ و سویه اومیکرون محافظت کند.

اومیکرون، نام سویه جدید کرونا

کلیدواژه