سنبله 29, 1396 18:26 Asia/Kabul
  • هفت خاصیت بی نظیر گردو
    هفت خاصیت بی نظیر گردو

گردو یک از خوراکی‌های بسیار ساده‌ای است که برای سلامتی‌تان فوق‌العاده مفید است. گردو، خواص غذایی خاص خودش را دارد و یکی از منابع با ارزشی از ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب می‌شود.

به گزارش بلاغ، گردو یک از خوراکی‌های بسیار ساده‌ای است که برای سلامتی‌تان فوق‌العاده مفید است. گردو، خواص غذایی خاص خودش را دارد و یکی از منابع با ارزش پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر، استرول‌های گیاهی و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی محسوب می‌شود. تنها ۳۰ گرم گردو، صد درصد از نیاز روزانه‌ی شما به امگا ۳ را تامین می‌کند.

ویتامین‌های موجود در گردو شامل، ویتامین C، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید (ویتامین B5)، ویتامین B6، اسید فولیک و ویتامین‌های B12، E، K و A می‌شود. کاروتنوئیدهای موجود در گردو نیز شامل بتا کاروتن، لوتئین و زیاکسانتین می‌شود.

همچنین گردو منبع غنی از مواد معدنی شامل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. گردو هم مانند سایر مغزها، سرشار از فیبر و پروتئین است. گذشته از همه‌ی اینها، گردو طعم خوبی دارد و شما می‌توانید آن را به عنوان بخشی از میان وعده‌ای سالم یا همراه با غلات صبحانه، جو دوسر، اسموتی و یا حتی سالاد مصرف کنید. کیک و بیسکوئیت‌های گردویی هم در میان بچه‌ها و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد.

شما باید روزانه، فقط ۳۰ گرم گردو بخورید که چیزی معادل ۷ عدد گردوی با پوست است. بیشتر از این گردو مصرف کردن، امتیازات اضافی ندارد پس زیاده روی نکنید.

کلیدواژه