سرطان 19, 1398 15:08 Asia/Kabul
  • خوراکی‌هایی که با مصرف آن‌ها آلزایمر نمی‌گیرید !

مغز یکی از ارگان‌های مهم بدن محسوب می‌شود که برای عملکرد و کنترل بهتر به انرژی زیادی نیاز دارد و تقریباً ۲۰ درصد از انرژی روزانه فرد را مصرف می‌کند به همین دلیل تغذیه روزانه در سلامت و عملکرد مغز بسیار تاثیر‌گذار است.

رژیم غذایی با عملکرد مغز ارتباط مستقیم دارد به عنوان مثال نخوردن صبحانه باعث اختلال تمرکز و حتی سر درد در افراد می‌شود اما در این میان برخی موادغذایی هستند که به فعال‌تر شدن، جوانی و سلامت مغز کمک می‌کند.

بلغور جوی دوسر

بلغور جوی دو سر یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامت مغز بوده و سرشار از پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه مناسب برای مغز است، همچنین این ماده غذایی سرشار از مواد غذایی مفید محسوب می‌شود که برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

چربی اشباع نشده

ویتامین B۱ و B۳

اسید فولیک

ویتامین E

پتاسیم

سلنیوم

فسفر

منیزیم

همچنین بلغور جوی دوسر علاوه بر بهبود عملکرد مغز و حافظه برای سلامت قلب نیز بسیار مفید است.

 موز

موز غنی از گلوکز است و برای تامین انرژی مغز بسیار مفید محسوب می‌شود، همچنین این ماده غذایی حاوی فیبر محلول است که به بهبود عملکرد روده و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند افزون بر این غنی از ویتامین B۶ است که در بهبود حافظه و خلق و خوی افراد تاثیر‌گذار است.

 همچنین موز شامل مواد مغذی زیر است.

 ویتامین B۶

اسید فولیک

منیزیم

کلسیم

فسفر

پتاسیم

 کلم بروکلی

کرم بروکلی یکی از سبزیجات مفید برای سلامت بدن است و مصرف آن به صورت بخارپز بسیار مفید برای سلامت و بهبود عملکرد مغز بسیار مفید محسوب می‌شود.

 کلم بروکلی غنی است از:

 پروتئین

فیبر

ویتامین هایA، C، E و K

افزون بر این کلم بروکلی سرشار از انواع ویتامین‌های گروه b است و به همین دلیل به تقویت حافظه کمک می‌کند.

 گردو

گردو به توصیه متخصصان برای سلامت بدن کاهش کلسترول و بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه موثر است همچنین به سلامت قلب کمک می‌کند.

 گردو سرشار از مواد مغذی زیر است.

 اسید لینولینیک

امگا ۳

فیبر

ویتامین B۱، B۲، B۳ و B۶

اسید فولیک

منیزیم

سلنیوم

مس

فلاونوئیدها

ویتامین E

 ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب سرشار از امگا ۳ هستند که به بهبود عملکرد مغز و سلامت قلب کمک می‌کنند به همین دلیل توصیه می‌شود سه تا چهار بار در هفته ماهی چرب مصرف کنید تا به سلامت مغز و تقویت حافظه خود کمک کرده باشید.

 شکلات تیره

‎شکلات تیره یک آنتی اکسیدان عالی محسوب می‌شود که حاوی پتاسیم کلسیم منیزیم و ویتامین‌های گروه B است و به بهبود سلامت مغز و قلب کمک می‌کندبرخی مواد غذایی که می‌تواند به شما در حفظ سلامت مغز و فعال بودن آن کمک کند.

 شکلات تیره یک آنتی اکسیدان عالی است که حاوی مواد مغذی زیر است.

 پتاسیم

کلسیم

منیزیم

تمام ویتامین‌های گروه B

کلیدواژه