میزان 25, 1398 09:52 Asia/Kabul
  • نمکی: ایران تجربه کنترل و حذف مالاریا را در اختیار سودان می گذارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران عصر چهارشنبه در دیدار "اکرم علی التوم" وزیر بهداشت سودان در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران قصد دارد تمامی تجارب خود در زمینه کنترل و حذف بیماری مالاریا را در اختیار سودان قرار دهد.

به گزارش ایرنا؛ "سعید نمکی" در این دیدار که در حاشیه شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی برگزار شد با بیان اینکه هنوز بیماری‌های مالاریا و تب زرد در سودان مرگ و میر ایجاد می کند، خاطرنشان کرد، مهمترین زیرساخت برای رسیدن به پوشش همگانی سلامت، داشتن مراقبت‌های بهداشتی اولیه موفق است.

وزارت بهداشت ایران با بیان اینکه سودان در سال های آینده یکی از کشورهای موفق قاره آفریقا در زمینه توسعه بهداشت خواهد بود، تصریح کرد، ایران آماده کمک به سودان به عنوان یک کشور دوست است.

وزیر بهداشت سودان نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت در منطقه غرب آسیا پیشتاز است، خواستار توسعه همکاری های دو کشور در بخش بهداشت شد.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی روز سه شنبه با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران آغاز شد.

در این اجلاس که با حضور 22 وزیر بهداشت منطقه و دبیرکل سازمان جهانی بهداشت برگزار می‌شود، درخصوص مهمترین مسائل مربوط به سلامت، از جمله سبک زندگی و تاثیر آن در سلامت شهروندان کشورهای مختلف، سلامت نوزادان، کودکان، نوجوانان و جوانان، دارو و تامین هزینه‌های آن، بیماری‌های غیرواگیر و مباحث مربوط به بیماری‌های واگیر، تبادل نظر خواهد شد.

شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی روز جمعه پایان می یابد.

کلیدواژه