سرطان 01, 1398 20:45 Asia/Kabul
  • تیم ملی فوتسال افغانستان نائب قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال افغانستان برای نخستین بار نایب قهرمان جام ملت‌های فوتسال زیر 20 سال آسیا شد.

تیم ملی فوتسال افغانستان، از ساعت 6:30 عصر امروز شنبه (اول سرطان) در فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا در شهر تبریز ایران مقابل تیم ملی جاپان قرار گرفت.

تیم ملی فوتسال افغانستان در یک بازی نزدیک و نفس گیر با نتیجه سه بر یک به تیم ملی جاپان باخت و نایب قهرمان آسیا در سال 2019 شد.

تیم ملی افغانستان در این بازی، نمایشی دیدنی و تماشا پسندی را ارایه کرد و موقعیت‌های زیادی را روی دروازه جاپان خلق کرد اما نتوانست از موقعیت‌های خود استفاده کند. تیم جاپان نیز از معدود موقعیت های خود گل ساخت و پیروز بازی شد.

این نخستین بار است که افغانستان به نایب قهرمانی این جام می‌رسد.

تیم فوتسال ایران نیز با شکست اندونیزیا به مقام سوم این مسابقات دست یافت.

ملی پوشان افغانستان دو روز قبل با شکست دادن تیم اندونیزیا برای نخستین بار به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا رسید.

تیم‌های افغانستان و اندونیزیا در نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا در شهر تبریز ایران به مصاف هم رفتند که این دیدار نفس‌گیر با نتیجه 4 بر 3 به سود سرخ‌پوشان افغانستان به پایان رسید.

پس از راه یابی افغانستان به فینال جام قهرمانی فوتسال زیر 20 سال آسیا؛ رهبران حکومت وحدت ملی در تماس تلفنی با عبدالرزاق مُمرَک، مربی تیم فوتسال کشورمان، راه یابی افغانستان به فینال این رقابت‌ها را تبریک گفته و وعده سپردند که از اعضای تیم ملی استقبال خواهند کرد.

در همین حال دفتر مطبوعاتی داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی دقایقی پس از پایان بازی فینال با نشر اعلامیه‌ای نایب قهرمانی تیم ملی افغانستان را تبریک گفت.

در اعلامیه به نقل از داکتر عبدالله آمده:" جریان مسابقه تیم ملی زیر 20 سال فوتسال کشور با تیم ملی جاپان را با جمعی از دوستان به تماشا نشستیم. ورزشکاران ما با به نمایش گذاشتن بازی حرفوی در مقابل یکی از تیم‌های مقتدر، مقام نائب قهرمانی آسیا را در یک رقابت مشکل به نام افغانستان رقم زدند و افتخار آفریدند.
این موفقیت به آقای عبدالرزاق ممرک، ورزشکاران جوان تیم فوتسال، دست اندرکاران عرصه ورزش و همه‌ی مردم عزیز مان مبارک!
به امید پیروزهای بیشتر ورزشکاران کشور".

ارگ ریاست جمهوری نیز  نایب قهرمانی تیم فوتسال زیر 20 سال افغانستان را در آسیا تبریک گفته است.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده:" محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان نایب قهرمانی تیم ملی فوتسال افغانستان را در بازی های جام آسیایی تبریک گفت.
رئیس‌جمهور افغانستان از تلاش های بازیکنان تیم ملی فوتسال کشور و مربی این تیم تشکر کرد و برای اعضای این تیم موفقیت های بیشتر در مسابقات آینده تمنا نمود."

 

کلیدواژه